INNOVAATIOPÄIVÄ

By 12/02/2018Guider Game

Guider Game -hankkeen yhteistyökumppanin the Firman tiloissa ICT-talossa järjestettiin 22.1. Innovaatiopäivä, joka kokosi yhteen pelisuunnittelusta kiinnostuneita opiskelijoita. Päivän tavoitteena oli ideoida Guider Game -peliin lisää minipelejä ja pelillisyyttä tukevia elementtejä, joita hankkeessa voitaisiin hyödyntää ja jopa toteuttaa tulevaisuudessa.

Paikalle saapui tusinan verran osanottajia, joiden joukossa oli myös kansainvälisiä opiskelijoita. Tapahtuma alkoi hankkeen ja Guider Game pelin esittelyllä, jonka jälkeen opiskelijat jakautuivat neljään ryhmään ideoimaan uusia minipelejä. Tunnelma oli rento ja energinen, ja opiskelijat työskentelivät intensiivisesti koko tapahtuman ajan.

Päivän lopuksi ryhmät esittelivät peli-ideansa, joita jokainen ryhmä oli kehitellyt useammankin. Kaikki ryhmät olivat sisäistäneet Guider Gamen perimmäisen idean kotoutumisen tukemisesta ja onnistuivat tuottamaan varteenotettavia minipeli-ideoita. Näiden joukossa oli muun muassa peli, jossa arvuuteltiin suomalaisten tunnetiloja ja käyttäytymistä humorististen kuvien kautta. Pelin avulla maahanmuuttaja saisi tietoa suomalaisten kommunikaatiotavoista, jotka poikkeavat välillä varsin merkittävästikin lähtömaan tavoista.

Muita ryhmien peli-ideoita olivat muun muassa Kuinka hankkia ajokortti -peli, Kuinka käyttää Turun joukkoliikennettä -peli sekä Kuinka asioida pankissa -peli. Eräs ryhmä oli myös ideoinut peliä, jossa pitää valita sopivat vaatteet Suomen vaihtelevien sääolojen mukaan.

Guider Game hanke kiittää osallistujia ja the Firman väkeä tapahtuman järjestämisestä!

Ryhmä 1 kehitteli minipeliä, jossa arvuutellaan suomalaisten käyttäytymistä ja tunnetiloja.

gamu

Author gamu

More posts by gamu

Leave a Reply